Dag 21: Jutland in zicht!

De nacht in de shelter slapen was een hele belevenis. Goed ingepakt had niemand het echt koud. We bleven ook gespaard van muggen! Alleen Hanne had het die nacht wat koud aan de voeten.

Bram was als eerste wakker en genoot van een fantastisch schouwspel, terwijl de zon opkwam en er mistslierten over het vijvertje hingen begonnen ook de eenden zachtjes te kwetteren.

Een uurtje later was iedereen wakker. Uit de slaapzak kruipen en de ochtendkilte trotseren was toch een uitdaging. Al stond er een half uurtje later al een zonnetje waarin we heerlijk konden ontbijten. Wildkamperen of shelter… wil zeggen pannenkoekenontbijt!

Daarna reden we verder over het mooie en heuvelachtige eiland Fyn. In Assens gingen we naar de winkel en aten we picknick op een leuk pleintje. Toen we verder reden zagen we in de hoofdstraat van de stad een winkeltje waarin ze Italiaans ijs verkochten! Twee bolletjes munt en een bolletje “orient express” (met kaneel) later zaten we weer op de fiets. We geraakten maar moeilijk in een goed fietsritme. Stoppen om de fleece weg te steken, stoppen om even te drinken of weer even naar het toilet te gaan… Stoppen omdat Kaat weer werd gestoken (door een dikke rode mier)! En Kaat reageert altijd erg op insectenbeten… We zijn dan maar een camping eerder gestopt. Vakantie voor iets 🙂 Blijkt er een verwarmd zwembad te zijn, dus waren Bram en Hanne kinderloos voor een paar uur.

Vandaag zien we heel duidelijk, aan de overkant van de Lille Belt, Jutland liggen. In vogelvlucht is de auto misschien nog maar een 30-tal kilometer verwijderd. Via de weg een pak verder. We schatten een drietal fietsdagen nog.

Het voelt altijd wat vreemd om te beseffen dat het einde in zicht is. Al hebben we dit jaar wel iets om naar uit te kijken als we thuiskomen! We hebben een hondje geadopteerd dat we 15 augustus mogen ophalen! Onze fietsvakantie zal er dus volgend jaar wel anders uitzien 🙂

Geplaatst in 2020 Ostzee.

Eén reactie

1. Mooie foto’s telkens , fijne verhalen maar wel grote pech voor Kaat , ocharme . Maar een verwarmd zwembad maakt het toch weer af .
    En een hondje in zicht bij thuiskomst 🥰 weer iets om naar uit te zien 🤗.