Dag 6, het moest er eens van komen…

Die ochtend op de camping… Onweer! Waar we ’s avonds van gespaard bleven kregen we ’s ochtends als ontbijt op de boterham. Gelukkig hadden we onze voorzorgen genomen en se tent goed vastgemaakt. Het was een kort en krachtig onweer, geen druppel binnen!

Hanne en Bram waren dus al wat vroeger wakker dan anders en dat na een korte nacht. Bleek het op de camping een of ander feestje te zijn en moest de lokale Willy Sommers er een paar Duitse schlagers doorjagen… tot na middernacht werden we op zijn gekeel getrakteerd!

tot na middernacht werden we getrakteerd op Duitse schlagers

Nog een tip voor wie wil gaan kamperen en een leuk plekje op de camping zoekt… NIET onder een verlichtingspaal gaan staan!A wel gemakkelijk als je midden in de nacht iets zoekt, maar iets minder gemakkelijk om in slaap te vallen…

Enfin, na het onweer droogde alles redelijk snel op. We zijn dan nog een praatje gaan maken met onze Schotse fietscollega’s Sean en Lizzy (denk ik) en hun schattige dochtertje Evelyn. Ze blijken ook allebei in het onderwijs te staan. Het klikte echt wel. Na het uitwisselen van enkele “fietsen-met-kinderen”-tips zijn we vertrokken. Wij richting Koblenz, zij richting Keulen.

Vandaag reden we heel de dag langs de Rijn. Een stuk hetzelfde dus als onze route van vorig jaar. We herkenden veel dingen, pleintjes, straten en dorpjes. Toch was het niet saai.

en toen brak er een bout van de fietskar

en toen gebeurde wat we eigenlijk ooit wel eens verwachten… Een bout die twee buizen van e het frame van de fietskar verbindt heeft het begeven! Gewoon onder de zware belasting, de vele jaren fierskamperen, de gravel, de keien en boswegen, gebroken! Gelukkig zonder een crash tijdens het rijden. De kar ging gewoon aan een kant doorhangen. Nu hebben we veel reservegerief bij, maar geen bouten. Dus even inventief zijn… Gebruiken wat we hebben, dus een stuk bout, tie wraps,  stevige plakband en touw. Op die manier hebben we de kar tijdelijk kunnen repareren. Hopelijk vinden we in Koblenz een vervangstuk of de fietsvakantie zou wel eens sneller kunnen gedaan zijn…

We merken ook dat de kindjes meer en meer aan een stuk door kunnen fietsen. Kaat en Lukas doen echt hun best.

Wat Bram niet leuk vindt aan de route is dat dit deel wel heel toeristisch is. Ook Hanne heeft liever rustige campings in plaats van die grote toeristische campings. Aan de andere kant is dit wel een fantastische route om met kinderen te rijden. Plat, meestal autovrij, in elk dorp een speeltuin en genoeg mogelijkheden om eten te kopen…. behalve op zondag als alle winkels dicht zijn en de bakkers om 11u blijkbaar de deuren sluiten. Uit “noodzaak” zijn we dan gezellig iets gaan eten. Italiaans met uitzicht op de Rijn. Halve pizza voor elk kind en voor Bram en Hanne pasta.

We hebben dan nog wat fruit aan een fruitkraam gekocht dat we enkele dorpjes verder aan een speeltuin (hoe kan het ook anders) hebben opgesmuld.

na de middag werd het weer behoorlijk warm en hebben we onze voeten afgekoeld in een fontein.

Daarna hebben we goed doorgereden want het begon wat te druppelen. In ijltempo naar Koblenz. Ergens een afslag gemist en dan maar via de grote baan (met fietspad) de stad binnengereden. Niet echt de mooiste weg, maar wel de snelste. Even later de brug over de Moezel overgestoken om dan de gps te volgen recht naar het Ibis-hotel… waar het zo druk was dat er eigenlijk geen gezinskamer meer vrij was. De man achter de toog heeft dan echt zijn best gedaan, gebeld naar andere hotels enz… Tot we een constructie hebben gevonden waarbij we nu twee kamers huren met een tussendeur en dan morgen van kamer moeten verwisselen enz… Super service!

super service van het Ibis-hotel in Koblenz!

Op de kamer heeft ieder van ons lekker lang gedoucht. Kindjes keken wat TV, samen wat met de kaarten gespeeld of armbandjes gemaakt. Het was een gezellige avond.

Morgen bezoek van onze mama’s.  Samen in Koblenz op zoek naar een fietsenmaker 🙂

Geplaatst in 2014, Bodensee, Fietspech.