Dag 14: Gone with the wind

Deze ochtend werden we wakker in een vochtig en vooral levendig bos. De bosbodem leek wel tot leven gekomen. Slakken in zwart, wit, bruin, oranje en jawel: tijgerprint, duizenden pissebedden, spinnen. Live as it is in the woods 🙂

Alles was nat van de fikse regen die we deze nacht over ons hadden gekregen. Gelukkig lag het keienstrand al in de zon. Daar hebben we dan ook ontbeten. Voor de rest geen mens of gebouw te zien, het voelde als ontbijt op een onbewoond eiland! En ja, bij wildkamperen hoort een pannenkoekenontbijt!

Na ons vertrek begon de wind op te steken. 8m/s en windstoten tot 15 m/s… Spijtig genoeg recht op kop! Hoe sterk zijn de eenzame fietsers…

Het was echt zwaar. Best wat hoogtemeters en constant beuken tegen de wind.

Regelmatig even stoppen en een welverdiend ijsje in Vordingborg zorgden ervoor dat we de wind snel vergaten.

Op de camping moesten we alle stormtouwen vastmaken om de tent wat stabiel in de wind te houden.

Op de camping kwamen we nog een ander Nederlands gezin tegen dat ook de N8 aan het fietsen was.

Ook de foto’s van de vorige 3 dagen staan nu online in het vorige bericht.

Geplaatst in 2020 Ostzee.